Aquest 29 d’abril es celebra HACKDIPTA 2025, l’esdeveniment organitzat per la Diputació de Tarragona que posa el focus en la innovació, la digitalització i el compromís amb el territori. Un espai on es proposen reptes reals per millorar la vida a les comarques de Tarragona, i on la tecnologia Cloud Computing hi juga un paper clau.
La Càtedra de Cloud Computing URV-T-Systems hi participa activament, proposant un dels reptes centrats en com el núvol pot transformar la gestió pública i la qualitat dels serveis que reben ciutadans i empreses locals. La seva aportació busca posar en valor el potencial del Cloud per modernitzar processos, aprofitar dades obertes i facilitar l’accés a serveis essencials, especialment en entorns rurals.
Al llarg de la jornada, els equips participants presentaran idees innovadores per donar resposta a situacions reals, com les dificultats d’accés a informació en municipis petits, la millora de la gestió administrativa o l’ús intel·ligent de la informació turística i agrícola. L’objectiu no és només pensar solucions tecnològiques, sinó assegurar que siguin viables, escalables i amb un impacte positiu i directe sobre la vida quotidiana.
HACKDIPTA 2025 representa una oportunitat per connectar talent jove, administracions i tecnologia en un esforç conjunt per construir un territori més modern, eficient i inclusiu. I també reflecteix el compromís de la Diputació de Tarragona i de la Càtedra URV-T-Systems per impulsar l’ús responsable i transformador de les tecnologies digitals al servei de la societat.
Leave a Reply